Tvorba modelu

 Při vybrání karty SIMULANT je na této kartě k dispozici nejprve pouze tlačítko Nový model.

  • Po klepnutí na toto tlačítko budete vyzváni k zadání jména modelu. Zadejte toto jméno a stiskněte OK.

Na kartě SIMULANT nyní přibyla nová tlačítka potřebná ke tvorbě modelu a řízení simulace. Tato tlačítka jsou k dispozici pouze ve chvíli, kde je vybrán list obsahující model. Každý soubor aplikace MS Excel může obsahovat maximálně jeden model.

 Ve skupině Tvorba modelu je k dispozici několik tlačítek:

 

  • Normální: Přepne aplikaci do režimu, ve kterém při klepnutí na list modelu nenastane žádná akce. Při klepnutí na některý objekt v tomto režimu bude otevřen dialog pro nastavení vlastností příslušného objektu.
  •  Aktivita: Přepne aplikaci do režimu, ve kterém je při klepnutí na list modelu na příslušné místo vložen objekt reprezentující aktivitu.
  •  Fronta: Přepne aplikaci do režimu pro vkládání front.
  • Vstup: Přepne aplikaci do režimu vkládání vstupů.
  • Výstup: Přepne aplikaci do režimu vkládání výstupů.
  • Zdroje: Přepne aplikace do režimu, ve kterém je při klepnutí na list modelu na příslušné místo vložen objekt, který reprezentuje zdroj.
  •  Spojnice: Přepne aplikaci do režimu tvoření vazeb mezi jednotlivými objekty. První objekt, na který kliknete, bude vždy zvolen jako počátek spojnice a následující kliknutí na druhý objekt vytvoří spojnici od prvního ke druhému objektu.
  • Přesun: Přepne aplikaci do režimu, pro přesouvání objektů. Klepnutím na některý z objektů vyberte objekt k přesunutí a následným klepnutím na libovolné místo listu vyberte novou pozici objektu. Tato možnost má vliv pouze na vzhled. Nijak neovlivňuje chod simulace.
  • Odstranit: Přepne aplikaci do režimu, ve kterém dochází při klepnutí na libovolný objekt k jeho odstranění. Stejným způsobem lze odstranit i spojnice. Odstranění objektu navíc způsobí odstranění všech spojnic, které daný objekt propojují s ostatními.
  • Entity: Otevře dialog pro definování nových typů entit, nebo pro změnu vlastností existujících typů entit. 

Dialog pro nastavení vlastností určitého objektu vyvoláte kliknutím na tento objekt, pokud je aplikace v jakémkoliv jiném režimu než vkládání spojnic, přesun objektů, nebo odstraňování. Pokud nejsou vlastnosti některého objektu změněny, bude tento objekt pracovat ve svém výchozím režimu. Nastavení, která fungují stejným způsobem pro více typů objektů, budou popsána později. Nyní se zaměříme na popis jednotlivých objektů a možnosti, které jsou pro každý typ objektu specifické.