Routing

 Tlačítko Routing je k dispozici pro objekty typu Vstup, Fronta a Aktivita. Stisknutí tohoto tlačítka vyvolá dialog, pomocí kterého nastavíme pravidla, dle kterých entity opouštějící daný objekt volí svou cestu. Toto nastavení má pochopitelně význam hlavně v případech, kdy z jednoho objektu vede více spojnic. Přepínání mezi jednotlivými pravidly provádíme vybráním záložky s názvem požadovaného pravidla. K dispozici jsou pravidla:

  • Pravděpodobnost: Jedná se o výchozí pravidlo. Každému následníkovi je přiřazena určitá pravděpodobnost, se kterou je volen. V seznamu Následníci označíme příslušného následníka, do políčka Pravděpodobnost vepíšeme novou hodnotu pravděpodobnosti a stiskneme Změnit.
  • Dle typu: Pomocí tohoto pravidla můžeme určit, ke kterým následníkům budou různé typy entit směřovat. V seznamu Typy entit zvolíme typ entity, kterému následníka přiřazujeme a v seznamu Následníci vybereme požadovaného následníka. Stisknutím tlačítka Přiřadit volbu potvrdíme a příslušné přiřazení bude přidáno do celkového přehledu. Při užití tohoto pravidla je možno jednomu následníkovi přiřadit více typů entit, ale ne více následníků jednomu typu entity.
  • Nejkratší fronta: Opouštějící entita volí jako následníka objekt s nejkratší délkou fronty. Podrobnější popis tohoto pravidla se nachází v minulé kapitole.
  • Preference: Toto pravidlo umožňuje nastavit preference jednotlivým následníkům. Jako cíl je zvolen následník s volnou kapacitou, který se nachází nejvýše v seznamu. Přesun následníku v seznamu Řazení dle preference provádíme označením příslušného následníka a stisknutím tlačítek Nahoru, nebo Dolů

Následníci, kteří nemají volnou kapacitu, jsou při výběru podle každého z těchto pravidel ignorováni.